Citat:
Ursprungligen postat av nausea
Har ett tidigt klart spel för natten.
Minnesota Wild @ Dallas Stars
#8 Dallas Stars (16-12-2 H) tar emot #12 Minnesota Wild (13-14-5 A) som spelade så sent som i natt borta i Florida, där man vann efter straffar. Båda lagen dras med en hel skador, där ibland Harding och Koivu för Wild. Bäckström stod i natt mot Panthers och får alltså ingen vila om hans ställs i buren mot Stars. Hackett trolig, som förövrigt gjort bra ifrån sig under sina två matcher den här säsongen.
Tror vi mycket möjligt kan se en målsnål match, som jag hoppas och tror slutar i hemmalagets favör. Dallas känner definitivt vittringen av playoff, men det är en bit kvar och man måste kämpa vidare.
Wild are 1-16 in the last 17 meetings in Dallas.
Wild are 8-22 in the last 30 meetings.
Wild are 3-14 in their last 17 road games.
Med motiveringen samt ovanstående statistik, så testar jag en peng på Dallas -0.5 @ 2.100
|
Känns som du utelämnar en hel del viktig information. Dallas spelade också igår, vann med 1-3 över Chicago. Dallas är 0-9 i B2B games, Minnesota 4-1.
Minnesota är också med i kampen om play off och är i lika desperat behov av poäng som Dallas.
Är Koivu med säkerhet ute ur lineupen idag? Jag har han som osäker.
Känns lite som en letdown spot för Dallas efter ha tagit två meriterande segrar över Montreal och Chicago.
Dessutom kan jag tycka att Dallas ofta blir överskattade av spelarna.