Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-22, 13:38   #18
RobinD
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursey Visa inlägg
Om du väljer att som i ovanstående fall kasta bort halva vinsten för att du prångt skall kategorisera dig som det ena eller det andra så tycker jag du gör ett misstag. Skillnaden mellan trading och betting är hårfin i de flesta fall ingen skillnad alls utan det handlar om att placera värdespel och marginalerna är nu så små att ett par % här och där gör enorm skillnad i slutet. Jag säger begränsa dig inte, men det är självfallet så att man skall välja de man behärskar men det skadar inte att utveckla sig för att pressa ut nån extra procent ur de värden man hittar.
Med den logiken du för i ovan exempel så ska man ju bara säkra det förlorande spelet och låta det vinnande stå för att få ut maximalt. Tyvärr är det ju inte så enkelt att veta vad som vinner och inte vinner eller vad man eventuellt kastar bort och inte kastar bort.

Det enda du gör om du grönar ut vissa picks är att äta av vinsten såvida du inte på samma vis minskar dina förluster på andra picks.

Lika många gånger som ett värde förändras negativt under matchens gång kommer det finnas matcher där värdet förändras positivt. I lagsporter dessutom kan ju sådant svänga flera gånger under en match, vad gör du när du bedömmer att ditt lag med ursprungligt värde på 10% förlorar sin viktigaste anfallare efter 15 min. Ponera att du säkrar och minskar din vinst för att värdet förändrats, vad gör du då när motståndarna får rött kort och straff emot sig efter 30 minuter och ditt lag gör 1-0? Osäkrar du din säkring då?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+2)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat