Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-14, 19:58   #30
Asprilla

Asprillas avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 779
Standard

Roligt att några verkar på. Självklart behövs alla om detta ska kunna bli någonting. Man kan se det som en filmtracker ungefär, fast för sportstatistik. Utan datainsamlare blir det ingenting av.

Vi hjälps helt enkelt åt att popularisera den statistik som framför allt spelbolagen sitter och trycker på. Det jag överraskats mest över är att ytterst få velat diskutera sina metoder för att komma fram till odds. Detta är ju vårt största intresse i bettingen, att bolla med siffror om sport. Många sitter och håller på idéer, livrädda att någon annan ska göra sig en hacka på deras arbete. Jag tycker att det känns synd och vore öppen för att diskutera statistisk modellering och manipulering av data mer ingående. När det kommer till kritan går ju de allra flesta här knappt plus. Spelbolagen har resurserna och statistisk expertis, och deras övertag är i det närmaste skottsäkert.

Istället för att prova egna teorier borde vi därför diskutera teorierna med varandra. Någon annan kan alltid komma med nya infallsvinklar. Jag tror att vi skulle vinna på det för att kunna utmana spelbolagen (okej, det var stora ord). Om någon kan göra miljoner på sin teori respekterar jag självklart detta, men det känns osannolikt. Om inte annat blir man limiterad. Man går i bästa fall runt. Personligen ser jag detta mer som en livsstil än en inkomstkälla. Men det är ju upp till mig.

Jag tänkte hursomhelst starta en ny tråd där meningen är att vi, samtidigt som datainsamlingen här, hjälps åt att utveckla våra teorier. Meningen kommer vara att man lägger fram statistiska undersökningar av olika slag. Någon kanske gör mindre stickprov för att så nya frön, medan andra lägger fram vetenskapliga undersökningar av rang.

Senast redigerad av Asprilla den 2012-02-14 klockan 20:00.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat