Jag lirar även Blackpool -0,25 @ 2,05 nu på morgonen...oddset har stigit under natten vilket jag inte kan förstå.
Blackpool gillar jag som ni vet, de är ett skogshuggargäng som är extremt tufft att möta på bortaplan. Formen är stigande igen efter 0-0 mot Preston i derbyt och 2-0 mot Boro nu senast. Visst, en del skadebekymmer stör men det är inget nytt. Det som är nytt är att R. Edwards är avstängd och det är ett litet minus men managern I. Holloway är en ettrig jävel som är bra på att organisera defensivt och dessutom är Readings bäste fw S. Long fortsatt avstängd så jag är inte megaorolig ändå. Reading kommer från seger mot Palace i veckan men då hade Palace AV-matchen i benen och var riktigt urladdat så de 3-1 ger jag inte så mycket för. Jag har sett Reading 3-4 gånger under säsongen och jag är inte överdrivet impad, trots att man slog ut Pool ur cupen. Idag får Reading ev lagk. I. Ingmarisson åter men det är inte givet. Det som talar emot min rek här är snarare att Reading har bra stat mot just Blackpool, bara en torsk på 20 möten i ligan, men man skaockså veta att Blackpool är ett klart bättre lag den här säsongen är de varit på 10 år så jag stör mig inte så mycket på det. Här tycker jag att Blackpool ska ha finfin chans till ännu en seger. Sen är ymf H. Buazza åter igen efter AM, han gjorde sista 10 senast mot Boro och kommer säkert spela än fler minuter idag, ett klart plus! Hur bolagen kan skruva UPP oddset på hemmalaget måste vara fel och -0,25 @ 2,05 tar iaf jag.
Blackpool-Reading, Blackpool -0,25 @ 2,05, 5/10u
Kom igen!