Citat:
Ursprungligen postat av Pacman
Det är väl närmare så Pinnacle har 51% på 1:an här dvs 1/1.91 * 0.976 men hur som, nu är det ju lite svårt att säga nåt baserat bara på en match men visst..i ditt fall har ju inget av alternativen nåt spelvärde.
|
Jo, 51 % har de förmodligen kommit fram till. Det ger en marginal på 3 % till mina 48%. Helt okej för att vara första uträkningen. Vet ungefär var jag måste korrigera.
Citat:
Ursprungligen postat av Donald
Provkör ditt system ett tag och testa, det är det bästa du kan göra. Testa hur systemet skulle presterat bakåt i tiden om du har bråttom.
|
Ok, tack för tipset. Tänkte dock att det vore roligt om någon annan som sitter på en fotbollsmodell hade lust att jämföra med en uträkning.
Engelsk fotboll känns förstås som det minst spelvärda man kan ge sig in på. Jag får nog tänka om vad gäller spelobjekt. Dock lär det vara bra för testkörning av modellen, med tanke på hur korrekta dessa odds oftast må vara.
Edit: En match till bara. Bristol City - Crystal Palace. Klart svårare eftersom Palace fick sin match inställd i helgen.
Jag: 38.5 - 25.0 - 36.5 = 100
Pin: 40.5 - 30.6 - 30.4 = 100
Nu blev det mer intressant. Den inställda matchen gjorde mig något konfunderad. Jag underskattar förmodligen krysset till förmån för bortasegern. Återstår att se vem som får rätt. Allting hänger på den här matchen.