Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-13, 14:47   #1
Asprilla

Asprillas avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 779
Standard

Vilka odds får ni?

Hej!

Om det är så att en liknande tråd redan existerar får ni gärna hänvisa mig dit. Det är så att jag tänkte börja prova min första lilla modell och har nu kommit fram till procentsiffror för en fotbollsmatch. Det vore intressant att se vilka siffror några av er får fram i samma match. Ni behöver självklart inte avslöja någon modell eller vilka faktorer ni använder, utan bara hjälpa mig att värdera min värdering. Capish?

Min första match gäller engelska League Championship. Eller ja, det är den liga jag tänkt koncentrera mig på (även om jag inser att det lär vara en av de svåraste att plussa på). Får följande siffror i morgondagens match (1X2):

Birmingham - Hull: 47.9 - 22.5 - 29.6 = 100 %

En snabbkoll hos Pinnacle visar att ettan alltså inte är spelvärd eftersom deras odds är 1.909 (52.4 %). Jag hade behövt ett odds på minst 2.09 (+ marginal). Deras procentfördelning ser ut enligt följande:

52.4 - 21.1 - 29.0 = 102.5 %

Till att börja med är jag förvånad över hur relativt bra mina siffror överensstämmer med Pinnacles. Eller är det inte alls bra? Vad säger ni? Vilka siffror får ni fram i samma match? Har jag underskattat Birminghams chanser å det grövsta?

En tackar.

Senast redigerad av Asprilla den 2012-02-13 klockan 15:04.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat