Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-10, 16:42   #4
boored
i hate bunnies

booreds avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Dock kvarstår problemet om jag vill samla in data från befintliga databaser. Detta lär väl kräva ganska avancerade script, inte sant? Är PHP lösningen för det ändamålet?
De är ju mycket upp till vad du tycker är viktigt som bestämmer hur komplicerat det blir för att komma åt datan.

Jag tex anser inbördes möten inte är av nån vikt pga den lilla matchmängd sinsemellan under tex 10år, kan lika gärna vara varians så följaktligen behöver jag inte ha några resultat längre bak än pågående säsong.
Gamla säsonger buntar jag ihop en gång om året med klass indelning i excel där dom inte tar mer plats en ett par hundra rader per liga för 15 år. Inte precis nåt databas behov.

Alla har olika åsikter vad som är viktigt, tex vissa kan hjälpas åt att ladda upp saker som inte lätt går suga från sidor. En person läser Bundesliga rapporter med lite mer ingående stats och fyller i hörnor, offisides, ball possession, skott och whtever som kan tänkas ha betydelse på ett visst vis i ett online kalkylark, en annan gör en annan liga osv.
Var och en kan sedan suga in datan i sina egna program och använda den som de själva önskar. Datan är objektiv, användandet av datan är dock subjektivt.

Senast redigerad av boored den 2012-02-10 klockan 16:58.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat