Känns som att Memphis hade nattens match mot Spurs i tankarna när de mötte Celtics igår. Man såg fruktansvärt loja ut och Gasol var en KA-TA-STROF. Tror att det kommer någon form av reaktion i positiv bemärkelse för Memphis del.
De har mötts två gånger den här säsongen och båda gångerna har Spurs vunnit. Senast, för någon vecka sedan, vann de rätt övertygande och efter den matchen kallade Memphis-spelarna till ett players-only meeting. Inte bara för förlusten i sig, men pga sättet man förlorade på och att man då hade fyra raka torskar. Det följdes upp av två raka vinster, men nu har man förlorat de senaste två @OKC och @BOS.
Jag tror att vi lär få se ett annat Memphis än vi fick se igår och mot Spurs för någon vecka sen.
Revanschfaktorn i sig lär dock inte räcka för att slå Spurs som kommer med positivt momentum till den här matchen. Efter den där galna matchen mot Dallas som man förlorade med en poäng har man tagit fyra raka segrar @Grizzlies, vs.Rockets, Hornets och Thunder. Stämningen är positiv; spelarna har börjat hitta rätt, Parker gjorde en jättematch senast och Manu är snart redo att spela igen.
Men sen kommer vi till deras bortafacit vilket gör mig tveksam att ta dem. Särskilt mot ett hemmastarkt Grizzlies som vill ha revansch.
Jag leanar Grizzlies, men gillar framför allt överspelet av någon anledning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av prop den 2012-02-06 klockan 14:46.
|