I tävlingsmatcher tycker jag absolut att målkamera alt. en straffområdes domare som de har i Champions League. I träningsmatcher har jag inget emot att det inte införs då det är väsentligt mycket mindre som står på spel.
Många håller på med detta snack om att charmen med fotboll och domare ligger i att det är en bedömningsport och visst det är det! Men mål ska inte dömas bort pga detta. Regelbrott har jag inget emot att de missar ibland och man ska definitivt inte hålla på å granska straffsituationer med kameran. Men ett mål påverkar så mycket i en fotbollsmatch att det är ren idioti att inte ha det. Sen snack om spelavbrott så blir det ändå det ifall det är mål och så jäkla lång tid tar det inte att avgöra ifall bollen är inne eller ej det är inte direkt en puck som ska in, det är en storlek 5 fotboll (vad är de, max 70cm i omkrets?). Sen handlar det även om att pengar mer å mer är inblandade i fotboll och övrig sport. Spelarna, vi sharps, vill inte förlora pengar pga mål som blir bort dömda och fotboll är en av ganska få stora sporter som är helt å hållet en bedömingssport. Amerikansk fotboll, Hockey, Tennis mfl. har möjlighet till videogranskningar av målsituationer, fotboll borde absolut komma till den här listan!
Förövrigt tycker jag även offside situationer som innebär ett friläge borde låtas gå tills det att bollen är död eller ur situationen för att sedan videogranskas, återigen är det fotboll och mål påverkar så pass mycket i en match!
De övriga punkterna som FIFA tar upp har jag inget direkt att säga om, tycker det är överkomligt som det är på de punkterna. Något jag däremot skulle vilja se är strängare straff vid filmningar, även dessa borde granskas i efterhand! Så jävla tradigt med alla dykningar, spelar som lägger sig och kollar ifall de har fördel, om ja upp igen, om nej ligga i kvid... så jävla tradigt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av jepalano den 2012-02-03 klockan 09:32.
|