Damsidan är ganska så oviss. Oddssättarna verkar tycka likadant.
Det vore kul med Aza Sharapova i final då de inte gillar varandra speciellt mycket. Kommer ni ihåg Azas "Fucking bitch" förra året? Det blir en final på mute i så fall.
Aza har spelat bäst tennis hittills rakt igenom turneringen. Clijsters borde inte ens ha varit i final om Li Na hade kunnat avgöra på en av sina 4 matchbollar. Efter att Clijsters räddat de bollarna har hon sett rätt bra ut. Ja, bättre och bättre.
Det blir en bra match i alla fall och då jag ogillar Aza starkt så hoppas jag självklart på Clijsters. Det blir dock tufft.
Jag har ett spel på att Sharapova ska vinna AO. Jag har tradat ut en del vinst nu inför matchen till 4.8. Men jag hoppas självklart på Sharapova till final för ännu mer grönt.
Krävs dock att Kvitova inte servar allt för bra. Sharapova har en bra statistik på att vinna mottagargame. Får Sharapova fritt fram att slå sina hårda slag så har hon en bra chans. Hennes stora nackdel är som vanligt serven. Fortfarande för många dubbelfel. Hon behöver nog hålla 1a serven uppe rätt högt i procent för att kunna ta detta då Kvitova är enorm i sina returer om hon får några bjudningar.
|