Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-23, 14:42   #7
kakan

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 828
Standard

Socialdemokraterna borde inte ha så svårt att få väljare med tanke på hur segregerat och uppdelat det svenska samhället har blivit. Är ju öppet mål i stort sett när Alliansens enda politik går ut på pengar pengar pengar. Jag tror majoriteten av svenska folket sätter andra värden före att få 500 kr mer i plånboken.

Dock måste de ju ha en ledare utan nåt bagage och det är ju svårt då de flesta har något tveksamt i sitt förflutna. Även den borgerliga sidan även om man inte kan tro det då det i stort sett aldrig skrivs om det och om det gör det så blir det nån artikel, sen så är det bortglömt. Kan det bero på att tidningar i Sverige är till över 90% borgerliga? Ingen diskuterar att KD vill tvångssterilisera en viss grupp människor vilket är en stor fet skandal år 2012 men inget som media verkar prioritera. Det är viktigare att skriva om hur de interna diskussionerna gick när Socialdemokraterna skulle upprätta sin budget. Det har väl INGEN med att göra än just de som gör budgeten. Det diskuteras nog en väldig massa fram och tillbaka innan man kommer fram till det slutliga förslaget som enligt mig är det viktiga. Men även detta blev en följetong i svensk media.

Sverige skulle tjäna på om det diskuterades politik istället för person och där spelar media en väldigt viktig roll då de till stor del sätter agendan. Politiska reportrar borde ha lite andra kriterier för en story än en reporter på Svensk Damtidning men så verkar det inte vara i nuläget.

Jag tycker det är väldigt svagt av många ledande socialdemokrater att inte ta sitt ansvar för partiet. Backstabba varandra till höger och vänster och inte vilja göra nåt för partiet. Wallström blir det nog inte, hon verkar nöjd med sin position i nuläget.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+5)

Senast redigerad av kakan den 2012-01-23 klockan 14:58.
kakan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat