Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-22, 13:32   #22
zimzelen

zimzelens avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2321

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Själv hoppas jag att Gasquet tar första set. Sen kliver Dafeeed in och tröttar ut honom.

Gasquet är en fantastisk spelare när han har en bra dag menför att slå Ferrer i en 5-setare krävs det inte bara skicklighet utan lika mycket kondition, något som få mäter sig med mot Ferrer. Hade de spelat en 3-setare idag så hade jag nog sagt att värdet ligger på Gasquet till dessa odds. Nu är det en annan femma.

Hoppas som sagt att Gasquet blixtrar till under ett set. Gärna så pass mycket att han har blodsmak av det levande bollplanket Ferrer.

I övrigt. Kanonodds på Errani. Mycket underskattad italienska som enligt mig passar mycket bra på detta underlaget. Slår hårt, har hon medvind så ska hon slå kinesiskan. Ett möte mellan dem, 6-1, 6-2 på Hard Court för 1/½ år sedan. Errani är bättre idag än hon var då.

Ivanovic har ett gyllene läge att skrälla mot Kvitova om hennes huvud fungerar efter första setet. Kvitova har inte imponerat lika mycket som hon gjorde under fjolåret. Tror inte att vi ser henne i final i alla fall. Kan mycket väl bli åkpass redan här om Ivanovic kan hålla huvudet kallt.