Ämne: NBA 9/1
Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-09, 15:46   #5
Lazlo
Administrator

Lazlos avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25035

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Har redan tagit ett spel och det kommer väl mer..

2012-01-10 01:05NBAPhiladelphia 76ers vs Indiana Pacers ÖVER Ö 183.5 FT+OT 29.23 1.910

Gillar över starkt här. 10 av lagens 11 senaste möten har slutat över denna linan och de 2 mötena under 2011 slutade med 210 och 214 poäng, lagen är i stort sett samma nu som i de matcherna. Linan har pressats ner för att båda lagen kommer från matcher där de hållit motståndarna till låga poäng men det är också ett ovanligt dåligt skytte som ligger bakom de poängen. Philly's senaste 2 motståndare, Detroit och Toronto har skjutit straxt över 30% och gått 1-22 på 3-poängsförsök, det är inte bara Phillys defense som gjort det, motståndarna har varit dåliga. Philly snittar 100.9 poäng framåt och de har gjort minst 96 poäng i alla matcher 7 denna säsongen och de kommer ofta vara runt 100 och nosa då de har en bred offensiv och en riktigt high scoring bänk. De första 5 matcherna slutade alla över denna linan, de senaste 2 har gått under även om Philly själva fortsatt producera.

Indiana är 3:a bästa laget i ligan till 3-pts FG %, så jag har svårt att se Philly fortsätta hålla undan 3-poängare som de gjort i de 2 senaste matcherna. Indiana kommer också från 2 matcher där de hållit moståndarna till riktigt låga scorer, senast va Charlotte klena och hade 30% FG. De har öppnat säsongen bra och klarar av både run and gun och matcher med hård defense. Historiken säger att det blir bra fart mellan dessa lagen och en hel del poäng och jag tror det blir så idag också, båda lagen har haft vilodag och bör vara redo att köra för fullt ikväll.

Båda lagen har bra defense men de senaste matcherna har deras motståndare skjutit FG 10% lägre än vad de normalt tillåter och som sagt, då är det till stor del skyttet som är riktigt kasst och inte försvaret som är sjukt bra. Det återgår snart till mer normala siffror, troligen redan inatt och kan båda lagen hamnar kring 40% vilket ändå är lågt så ska spelet sitta!

Philly närmar sig 100 som vanligt och Indiana är bra så de kommer hänga med och denna kliver över 190 poäng tror jag!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat