Spel 1: Milan - Manchester United
Spel: Dnb Milan
Odds: 1,95
Insats: 5 units
Spel 2: Milan - Manchester United
Spel: Milan vinner och håller nollan
Odds: 4
Insats: 2 units
Vi börjar med skadeläget.
Milan: Borriello och Zambrotta.
United: Vidic, Giggs, Hargreaves, John O'Shea och Anderson.
Tungt avbräck för milan att Borriello missar matchen, men tror att Huntelaar som hängde 2 kassar i fredags mot Udinese är sugen på att starta och förhoppningsvis kunna överlista även Van der Sar.
Uniteds skade lista ser värre ut då många av dom skadade hade varit givna i start elvan. Men vi som tror på Milan hänger ju inte läpp för detta.
Tror att Milan ikväll kommer gå hårt för vinst. Dom vet att returmötet kommer bli tufft att spela på Old Trafford och behöver därför ha med sig ett bra resultat från San Siro, och förlust eller oavgjort ser jag som dåliga resultat att ta med sig.
Ni som läser mycket historik vet att united inte har gjort mål på Milan på San Siro, utan släppt in 10 stycken. Tror inte United med Rooney ensam på topp kommer att lyckas göra något ikväll heller. Rooney leder den intärna skyddeligan med 23 mål, tvåa är Berbatov med ynka 8(!!!) fullträffar. Att United ställer upp med en ensam forward luktar rädddsla och försvarsspel på långa vägar. Lyckas Milan stänga av Rooney från matchen så tror jag att det kommer se klent ut frammåt för Uniteds del, samtidigt som Milan ångar på framåt. Världens (snart) bäste Ronaldinho kommer att hålla i ledar-pinnen. Han avgjorde matchen i fredags på egenhand med 3 assist, grymt fina och viktiga passningar och även en del dragningar så att dom som har köpt säsongbiljetter ska få valuta för pengarna. Pato som sett otroligt pigg och taggad ut den här säsongen kommer även han att bli farlig frammåt och att det kommer bli han som hänger första är inget som skulle förvåna mig.
Sammanfattning:
Milan kommer att gå för vinst och som dom kommer att göra det. Ska vi säga att Pato inleder målkalaset genom att göra första, snyggt framspelat av Ronaldinho. Dinho själv gör mål nr.2 efter att ha fintat Ferdinand tillbaka dit som han kommer ifrån och en halvkass Beckham lyfts flera nivåer inför mötet och avslutar med att göra 3-0 på frispark.
Kanske blir en del klagomål för att jag inte har med statistik eller något om formen för lagen, men jag spelar mycket på kännsla och som jag sa i början, så är det champions league och då spelar inte formen någon roll
Lägg gärna eventuella kommentarer i min speldagbok istället för den här tråden