Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-16, 06:09   #1
Portugisen

Portugisens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

16/2 20:45 Bristol City - Leicester

Bristol City - Leicester, Championship
Spel: Vinst för Leicester, vid oavgjort insatsen tillbaka
Odds: 1.95 hos Bet365
Insats: 760:- (5%)
Datum: 16 feb 2010
Spelstopp: 20:45

Leicesters formkurva fortsätter
OK. Formkurva kanske är att ta i. Men jag tror att de fick en ordentlig och välbehövlig moralboost av storvinsten, säsongens största över Scunthorpe hemma i helgen. Nu har man 3 "enkla" bortamatcher som man bara måste ta för att hålla sig kvar på playoffplats.

Bristol City var uddlösa när de väl hade chans på avslut i lördags mot ett kämpande Sheffield United, vilket återspeglas av att de inte lyckats göra mer än ett mål på de senaste fem matcherna i Championship. City har en svår uppgift framför sig.

Leicester, eldade av vinsten senast, och med ett anfall som verkar fungera utmärkt utan Matt Fryatt kommer att gå på för full maskin. Leicester har inte, precis som Bristol, förlorat en match de tagit ledningen i hittils i säsongen, och jag tror att Leicester är starkare här, hemmaplan till trots, och att de tar ledningen tidigt.

Förra mötet mellan lagen i december slutade 3-1 till Bristol City. Hämndaspekten här, och dessutom, Bristols form för tillfället både mentalt och spelmässigt tror jag inte räcker till för att göra en Double på Leicester.

Slutsats: En stark offensiv form hos Leicester mot en svag offensiv och defensiv hos Bristol, plus Leicesters motivation gör att jag inte ser hur Bristol City ska vara favoriter här. Drawnobet till 1.95 spelas.

Senast redigerad av Portugisen den 2010-02-16 klockan 06:25.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat