Ämne: NBA 27/12
Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-28, 00:04   #14
chrillenilsson

chrillenilssons avatar

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 202

NBA
Stats: 49 - 40 - 1
ROI: 105.69%
Vinstprocent: 55.06%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Okej, förutom Humpen så blev det såhär tillslut:

2011-12-28 02:35NBAMilwaukee Bucks vs Minnesota Timberwolves K.LOVE (T'WOLVES) OVER 33 PTS+RBS FT+OT 5.18 1.850

Jag ser inte vem i Bucks som ska kunna försvara Love. De kan inte sätta Bogut på honom för då blir det tomt in the paint och han kan inte försvara ut på 3-poängs linjen samt att Bogut får inte hamna i foul trubbel vilket han snart skule göra mot Love, ska Ilyasova hålla undan Love? Nja knappast, Gooden hade kunnat gjort något men han är ju avstängd ikväll efter att ha försökt slå av Hendersons huvud igår. Love kommer kunna dominera om han är på rätt humör ikväll. Dessa lagen möttes ju 2 gånger i sina enda preseason matcher, Love spelade 27 minuter i vardera match och hade 36 pts+rbs hemma och 38 pts+rbs borta. Han kommer få minst 10 minuter till inatt jämfört med de matcherna och det vore bara konstigt om han fick sämre stats med mer speltid. Han gick 41 minuter mot Thunder i premiären och fick 34 pts+rbs. Helt annat motstånd för han nu och spelar han 41 minuter ikväll igen så tror jag det är större chans att han går över 40 pts+rbs än att han stannar under 30!

2011-12-28 02:35NBAMilwaukee Bucks vs Minnesota Timberwolves +6 FT+OT 2.39 1.920

Går lite hand i hand och nu när spreaden ökat lite så tar jag den, tror T'wolves kan vinna här. Bucks kommer få svårt att hålla undan mot Love. För Bucks så bör väl Cpt-Jack bör väl kunna leverera mer än 1-5 FG och foula ut som han gjorde igår men jag tror ändå att det kommer bli tufft för Bucks. Jennings kan gå het men han behöver normalt minst 20 FGA för att nå 20 poäng och där försvann en fjärdedel av Bucks skott. Minny vann båda preseason matcherna och jag tror det kommer bli tajt här, speciellt när Bucks saknar några medelviktiga spelare i Delfino, Goodens och Luc Mba bobboboboobote... +6 ja tack, Minny vinner men kör "safe"!

2011-12-28 02:05NBAMiami Heat vs Boston Celtics -5 HT 2.32 1.950

Hakar på eddie, inte så mycket att tillägga förutom att Boston låg under med 10 i HT mot Knicks i premiären. Ännu tuffare motstånd för Celtics nu och Miami lär inte slå av förrän i andra halvlek.

2011-12-28 02:05NBAMiami Heat vs Boston Celtics ÖVER Ö 187 FT+OT 1.16 1.950

Celtics försvar såg stundtals rörigt ut och även om KG kan göra mycket så kan han inte göra allt. Miami kommer nog ösa på här för att trötta ut de äldre Celtics spelarna (KG, O'Neal mest) och när bänken för Celtics kommer in så blir det score on will. Celtics får ge allt för att hänga med då jag inte tror de kan hålla tillbaka Heats offensiv. Inget lag med någon riktig Center så det kan bli fartfyllt med small ball och mycket poäng.

2011-12-28 01:35NBANew Jersey Nets vs Atlanta Hawks ÖVER Ö 177 FT+OT 1.17 1.940

Väljer bort Hawks och tar över istället. Hawks är små och Deron kan dra upp tempot. Nets startar inte med Okur och inget av lagen har någon direkt bromskloss från start. Inga ös lag egentligen men 90 var är inte mycket begärt!

-----------------------------------

Jag vågar inte röra något i de sena matcherna. Portland är egentligen för bra för Kings, men det känns som man inte riktigt vet var man har Kings ännu. Linorna känns rätt och det stannar nog däromkring med Portland som vinnare med 5-10.

Lakers ska slå Utah hemma enkelt men inte som det är nu. Utah imponerade inte på mig i preseason men har mer att ge, de kan röra till det mot ett skakat Lakers som måste leva mycket på Kobe. Inga spel, ser Utah vinna och Jack Nicholson svimma av 0-3 chock på sideline, det blir nöje nog!

BOL
stabila spel...
Kevin Love-spelet verkar oxå bra... Gillar ju Love, som är en konstig kombination av styrka, finess och spelsinne... Å sen är han vit oxå?!? bara en sån sak liksom... haha...

lycka till med spelen
chrillenilsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat