Jag har Bucks -4 som första. Bobs kommer att vara usla och har inget djup, framförallt i frontcourt. TT skadad och missar och troligen blir det Diaw som spelar center.
Bogut startar och ska kunna utnyttja missmatchen där, lean under, men båda coacherna har sagt att de vill köra lite fortare (wtf liksom) spel. Oavsett så har inte Bobs offensiva kvaliteer att kunna hänga med, jag kan def se dem göra en 15pts-Q.
Pacers över 193. Tycker att ordinarie lina som öppnade på 198 är mer korrekt så jag kan inte passa denna. Stuckey och Gordon ska starta och Pistons har inte försvar att kunna stoppa Pacers, de måste dra upp tempot och Stuckey är den rätta mannen för det. Hoppas att Pistons kan hänga med, 90pts bör nog räcka.
Leans; Howard över 13.5 rbds (men Dalembert har skrivit på för Rockets och kan få starta idag, annars tror jag Howard tar 5-6 off. rbds också)
OKC -5.5 - känns en poss för lite
76ers +4.5 - två lag som matchar upp väldigt jämnt mot varandra, inga direkta fördelar för Blazers förutom att vara i Rose Garden och det är ändå inte mer än 3pts. Problemet är, som jag ser det, att eftersom de är så jämna, det laget som löser motståndarna och hittar nåt övertag bör kunna vinna stort. Annars känns OT inte som en långsökt ide.
Tycker att Hornets blir underskattade i år, men nu saknar de sin enda riktiga PG och spelar nog en som har just skrivit på, Greivis Vasquez. Inte bara rookie i 2010 med lite speltid hans stora svaghet är turnover-prone. Iofs spelar han mot Nash, men inte litar jag på honom.
|