Ämne: NHL 2/12
Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-02, 23:09   #7
befriamig

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 1213
Standard

Tre spel inatt.

Ö5.0 Oilers- Jackets @ 1.699 (b1)
Tror på mycket mål i matchen av de förmodade bottenlagen i western (de var det pre-season). 8 av de 9 senaste mellan lagen har blivit 5 mål eller mer. Av lagens fem senaste matcher har Oilers varit inblandade i fyra med 5 mål eller fler, och Jackets tre st.
Oilers powerplay övertygar och de är faktiskt fyra i hela NHL med 21 % och med tanke på att Jackets har NHLs näst sämsta BP, så bör det bli något/några mål i PP, som hjälper till.

Ö5.5 Sabres- Wings @ 2.12 (b2)
De har inte så många inbördes som har gått över, men med tanke på att det är eastern-western möte, så tycker inte jag att man ska gå för mycket på inbördes då det är ett väldigt långt spann mellan de olika mötena. Men av senaste fem för lagen har Detroit gått över linan tre gånger och Buffalo lika många gånger. Detroit har mycket kapacitet framåt. Bakåt är de i år lite sämre, och deras BP har haft problem. De kommer få större problem idag när Vanek som skjuter (7 mål) och Pominville som passar till Vanek (8 assist) i PP. Enroth har blivit mänskligare sen Miller blev skadad, och Howard bruka bjuda på ett mål då och då. Så vi hoppas väl på ett gratis-mål samt något PP-mål från Vanek.

Ducks ML @ 2.19 (b1)
Ducks har precis bytt coach, jag tror att de skulle haft lite is i magen, då laget har potential och framförallt bättre än de visat hittills. Jag tror att Hiller kommer växa som målvakt och att Getzlaf och Perry kommer göra betydligt fler poäng vad det lider. Laget gjorde en bra match mot Habs senast och jag tror att den hemmasegern gör det enklare för laget att spela idag. Flyers saknar även i natt en viktig trio nämligen Pronger, Riemsdyk och Lilja. Även Jagr är kanske borta han är ett game-time beslut. Med Pronger har Flyers 8 vinster och 5 förluster. Utan Pronger har man 5 vinster och 5 förluster. Flyers är klart sämre utan Pronger, speciellt i Boxplay och i tuffhet framför mål. Jag tror att de stora killarna (i vikt och längd) hos Ducks kommer ha en fördel mot Flyers backar idag.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

/Twitter @befriamig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NHL Gambler (+5)
befriamig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat