Ämne: NHL-streaming
Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-01, 11:13   #7
roon

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 674
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Penn Visa inlägg
Det går att ordna om du till exempel skaffar en VPN-tjänst som har sin bas på andra sidan Atlanten. Dock så åker du på en extra månadskostnad för den tjänsten. Det kanske finns något gratisalternativ, men det är mer än jag vet!
Vad jag hört så behöver du bara ta dig genom VPN för att komma till betalning av GCL, när du väl har det så behöver du inte VPN längre.

De finns de som registrerade sig till GCL innan Viasat kom in i bilden och de får ha kvar sina konton så jag tror inte att dom scannar efter Svenskar och bannar deras konton men jag skulle vara försiktig ändå.
Det stog någonstans att om man åker dit för att man fifflar med GCL så åker man på en straffavgift samt att din årsbetalning går i deras ficka och ditt konto stängs.

I övrigt så finns det en PS3 app som jag varmt kan rekommendera om du har GCL, vet inte hur det funkar med Viasats länkning till GCL.
Om man gör ett playstationnetwork konto med amerikansk adress så kan man dra hem den från PS Store (Var gratis för några veckor sen men innan dess har den kostat).
Den fungerar skitbra och är väldigt användarvänlig med näst intill HD kvalitet till din TV!
De enda "problem" jag stött på är att den i vissa sändningar vid 1-3 tillfällen under matchen kan hoppa tillbaks 3-20 sekunder i matchen antar att det har med buffring att göra.
Samt att den verkar inte "uppdatera" så ofta när streams drar igång utan det smidigaste är att via någon annan media typ flashscore eller nhl.com se när en match startat och därefter starta PS3 appen så finns streams med båda borta och hemma feed.
Efter du installerat det på ditt playstation kan du vara inloggad med ditt vanliga PSN konto.
Efter matchens slut så brukar det ta några timmar så kommer matchen upp så du kan se full repris med borta/hemma feed, highlights eller condensed game (nerkortad till ca 12 minuter) utan reklam-/periodspauser.
Det finns även i options där du kan ställa in att du inte vill visa resultat så du inte råkar se slutresultatet av någon match!

Om någon har GCL och skulle vara intresserad av PS3 appen så kan jag skriva ett mer utförligt sätt hur ni tar hem den och kopplar den till GCL.

Senast redigerad av roon den 2011-12-01 klockan 11:16.
roon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat