Citat:
Ursprungligen postat av gufimuse
Det här med back-to-back games är ett förbannat gissel. Kolla bara på Edmonton som ju inte har någon kalasform nu, men ändå vinner man borta mot Nashville inatt trots en förlust mot Dallas dagen innan. Det här har man ju sett förut så jag har slutat underskatta lag som spelar back-to-back.
|
Håller helt med när det gäller spelare och back-to-back, det som spelar roll är hur långa resorna är, tidszoner och hur matchdagen ser ut(mycket tid och träning eller om dom anländer sent från flygplats).
Vad som kan vara tungt psykiskt är back-to-back för en målvakt dock, då spelar föregående matchresultat in.
Men detta bör inte spela någon roll i detta möte, Pittsburgh var ett starkt lag innan och med Crosby's return så har det lyft ribban 2 steg till speciellt om dom kan komma igång med sitt powerplay som varit trögt i säsongsstarten.
Om St Louis blir utspelade tidigt så lär det tas en del hooking utvisningar. Jag tror första period kommer spela stor roll i detta möte.
I övrigt utan att jag hunnit studera några matcher ännu så tror jag Winnipeg's chanser mot ett sisådär spelande Washington inte är så dåliga som oddsen säger.
Samt att håller jag ett öga på Nashville ikväll, får se vart det leder.