Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-21, 16:23   #1
Fruitdealer

Fruitdealers avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 27
Standard

Fruitdealer goes starcraft 2

Tja, är en 27 årig stockholmare som pluggar till civil ingenjör samt civil ekonom. Är en gammal pokerspelare som har bettat fram och tillbaka och ska nu göra ett seriöst försök på bettingen.

Detta blir min första speldagbok så jag hoppas ni tar hänsyn till alla eventuella misstag som kommer att uppstå här.

Har kollat runt på sharps ett tag och inte sett att nån tagit upp spel inom Starcraft 2. Mina rekommendationer kommer främst ligga inom det området då jag anser att det finns många fler som kan mer än mig i de andra sporterna.

Vad är SC2 och varför kanske många undrar.

SC2 är ett real-time-strategy spel som spelas på datorer. Matcherna man spelar på är 1v1. Många kanske tror att man bara bettar på spelnördar men dessa spelare som man kan spela på är "pro-gamers".
I Korea där jag främst kommer betta på så är SC och SC2 scenen enorm, man kan kalla det deras nationalsport. Det sänds på TV, hålls evenemang i sportarenor osv. Spelarna själva är proffs och de flesta ingår i något lag. Alla lagen har team-houses där de spelarna bor ihop och tränar ihop. De flesta tränar mellan 6-10h per dag. Koreanerna är överlägsna just nu också och vinner många events utanför korea (USA,Europa).

Global starcraft 2 league (GSL) som man kan hitta på www.gomtv.net är den största SC2 turneringen just nu och det pågår en varje månad ungefär, vilket gör den till den mest förekommande turneringen. Första priset är $50000 och det är 32 deltagare med. Åttondels och kvartsfinaler är bäst av 3, semi är bäst av 5 och finalen är bäst av 7.

Det finns andra events också som hålls med jämna mellanrum, kommer presentera dem när de blir aktuella.

Anledningen till att jag tror att SC2 är bra att betta på är att just formatet gör att variansen inte blir så stor, t.ex. att man spelar 1v1 samt att det är flera matcher per set. Men det leder till att det inte finns så många bra matcher att betta på heller så detta kan vara en bra krydda till den era vanliga spel.

Alla spelare har en nisch samt styrkor och svagheter. Det är dessa jag kommer att försöka presentera för att motivera mina rekommendationer.

Då kör vi igång och hoppas ni finner dagbok givande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Q90 (+10)

Senast redigerad av Fruitdealer den 2011-10-21 klockan 23:48.
Fruitdealer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat