Nordicbet har släppt oddsen på vilka som blir seriesegrare.
Knep Vita Hästen direkt till 2.00, motivering överflödig. Jag eller iaf för de som hänger i den här tråden men kör en liten för att jag inte skall bli bannad(

). Man är nu flera år in på sin allsvenska satsning där man har skalat upp klubben för varje år som går. Redan förra året så vann man grundserien med 13 pinnar tillgodo för att sen gå vidare och vinna den absolut tuffaste Allettan med 9 pinnar ner till tvåan. Där skall man även lägga till att man var det enda laget ifrån E-serien som gick vidare...
Inför i år så har man kvar man kvar samma rutinerade tränare(Sune Bergman) vilket givetvis betyder att han har plockat in den typen av spelare som han tycker att laget har saknat. Och ta en titt på de här
http://eliteprospects.com/transfer.php?team=322 . Man har utan tvekan den spetsigaste spetsen och den bredaste bredden i den här serien. Och det är nog till och med så att man har samma sak sett över samtliga DIV1-serier.
Nej i den här serien skall Hästen vara minst ett nummer större än de enda två realistiska utmanarna Skövde och Mariestad, och det enda riktiga hotet jag kan se mot spelet är att man skall testa sig fram i grundserien för att man ändå kommer till Allettan på en skridsko. Men borde man inte ha gjort de redan för året i såna fall?
Bedömer Hästens chanser till minst 75%.
Funderar även på Hudiksvall till 3.00...visst ser man absolut starkast ut på pappret, men är ändå ganska orolig för att man precis bytt till en betydligt tuffare serie. Får klura lite till på den.