Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra
Sant som du säger att Federer haft lätt för Tsonga och även drygt 95% av topp 100 spelarna några år nu
MEN de matcher jag har sett Tsonga spela efter att han vände 0-2 underläge i set till vinst i Wimbledon mot Federer så har han spelat med ett större självförtroende och 1.33 eller vad Federer står i är ju löjligt. Dock väldigt svårt att värdera Federers form efter utklassningen av Monaco. Jag trodde han skulle utklassa Monaco och rekade även det men nackdelen med så lätt motstånd i den matchen gör hans chanser idag mer svårbedömda. Om jag spelar på matchen sitter pengarna på Tsonga.
Jag tror Djokovic tar den här matchen ganska lätt och under 29,5 känns relativt säkert. Djokovic mötte en riktigt svårhanterlig motståndare i Dolgopolov som inte gav han någon chans att komma i rytm men efter vinst i första sets tiebreak var det ingen större tvekan att det skulle bli 3-0. Tipsarevic har kommit såhär långt delvis på en ganska bekväm lottning. Gensse, Petszchner som är lite upp och ner, Berdych som var skadad och nu senast vinst över Ferrero som tog sig förbi en skadad Granollers i dennes senaste runda. Vinsten över Monfils ska man inte ta ifrån Ferrero men visst är det så att vissa spelstilar passar bättre mot vissa och sämre mot andra och jag tror en kontringsspelare inte passar Monfils speciellt bra. Tror vi får se något som liknar 6-4, 6-3, 6-2 till Djokovic här.
|
u30 finns till 1.91 @ Sportingbet, det spelas