Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-27, 12:56   #3
Berra

Berras avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 618

Pure Math
Stats: 85 - 68 - 11
ROI: 109.11%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

Kul med en Elitserietråd!
Jag tänker och tror följande...

På tal om spelvärde så tror jag nog att Brynäs kommer vara ett lag som går under radarn i år, iaf till en början. Man ska inte underskatta effekten av att yngre spelare blir 1 år äldre såsom Järnkrok och Silfverberg etc. Widing är tillbaka och med det förtroende han troligtvis får i Brynäs, ska han nog kunna visa upp bra produktion. Ett kännbart avbräck är såklart Ekholm, och det kanske främst som point-man i PP. Man har hämtat in Ryan Gunderson från Allsvenskan och hoppas att han ska kunna fylla tomrummet efter honom. Lägg också till att Widing i sina bästa dagar är väldigt kompetent när det kommer till "Special Teams". Johan Holmqvist kan mycket väl ha ett upprättelseår efter några mindre lyckade säsonger i Frölunda. Jag tror på honom och Brynäs!

HV71 har i mina ögon den bästa truppen. Backsidan skrämmer inte lika mycket som Forwardsidan, men är ändå mycket kapabel. Med tanke på förra årets snöpliga urtåg mot AIK så lär ju revanschlustan finnas på plats iaf...

Luleå har bästa backbesättningen, även utan Niinimaa. Jag har länge tänkt att de ska kunna utmana om guldet, men utan Cam Abbott som är mycket tveksam känns det oroligt. Även om man ersätter honom så kommer även Chris Abbotts produktion (och kanske motivation/vilja/glädje?) kanske att dämpas.

*Arlbrandt kommer floppa i Linköping utan rätt komplement vilket jag inte tror han får.
*Timrå bör vara mycket oroliga över kommande säsong.
*Växjö kan hamna var fan som helst och kommer plocka mycket poäng i Lakerdome.
*AIK bör inte räknas bort i år heller.
*Djurgården bör inte nöja sig med något sämre än en 4e plats i grundserien med sitt solida material och kompetenta tränarstab.
*Som nämnt är hungern hos Färjestad kanske inte densamma som förra året, men är alltjämnt ett starkt lag och allt annat än en topplacering skulle vara en skräll.

Frölunda, Skellefteå och Modo är lag jag inte riktigt vet var jag har. Snacka om nybygge i Modo, vilket känns spännande men också svårbedömt.

I korta drag, det här tänker jag!