Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-24, 01:29   #33
Luvan14

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 1779
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Andelsspelare kan man alltid finna. Gamblers finns det gott om.
Hatten ville endast komma med goda råd angående reducerade spel. Men det har du koll på redan påstår du så då behöver man inte tillägga mer.
Dock förstår jag själv inte heller varför du vill spela matematiskt så stort. Den sista halvgarderingen du lägger på kostar dig närmare 13000 SEK. Du kan göra 2 system á 13000SEK vardera istället där du ställer ett enkelt villkor, "Antingen vinner lag A i match 3 eller så ska lag B vinna i match 6". Det villkoret sparar dig och dina andelsägare hela 13000kr som ni kan spendera i ett till system i samma omgång.

Du underskattar nog hur mycket dessa promille verkligen är. Det finns många glada gäng som pumpar in reducerade system för 50-100k+ sista 10 minutrarna i tipset vid jackpotomgångar. Visst enstaka procent kanske du inte bryr dig om. Men precis som betting handlar det om att spela rader som i de långa loppet ger mer tillbaka än insatserna dock måste man spela i de långa loppet då även och inte enstaka stötar.
Vill man som du hitta ett gäng som är spelsugna och villiga att riskera för nöjets/chansens skull så kör på. Det är precis som de som spenderar 10000 i veckan på lotto. De lever på hoppet.

Folk ställde befogade frågeställningar till en början innan du började beklaga dig och förde tråden själv OT av den anledningen ligger även flertalet poster kvar.
Men nog om det.
--------------------------------

Hur hade du tänkt avgöra vad som blir spikar? Har du en förbestämd gräns på hur många procent de får ligga på? Har varit med i tidigare bolag som några velat arrangera som påstod att de ville jaga miljonerna. Men det kan man inte göra när man singelkryssar storfavoriter.

Hur har tidigare bolag gått? Haft några stora vinster?
En enkel matematisk uträkning visar att du har fel. Du sparar helt riktigt 13 000 SEK men du har också minskat din vinstchans till hälften. Du kan absolut inte påstå att det ena skulle vara mer rätt än de andra. För 26000 får du dubbelt så stor vinstchans som för 13000.

MEN i ovan beräkning måste vi utgå från att ev utfall i dessa matcher är helt jämna på förhand. Uträkningen håller precis lika bra om det är ojämn fördelning av utfall men det blir betydligt mer komlicerat då, eftersom en massa andra faktorer måste räknas in, bl.a. utdelningen som påverkas av steckprocenten. En låg utfallsprocent slår in mer sällan men höjer också utdelningen. En etta slår in oftare än övriga tecken, men ger också i genomsnitt lägre utdelning

Jag underskattar verkligen inte någon som helst information om ett objekt i syfte att göra en värdering för långsiktig avkastning. Vad jag påpekat är att personen i fråga dömer ut ett system som lämnas in före 15.00 på lördag. Att döma ut är löjligt överdrivet. Den sista informationen som ev kommer handlar i genomsnitt om promille och ska sedan vägas mot dina skills att värdera och annat. Man ska inte underskatta den men heller inte överskatta. Finns inte en chans att du kan göra en värdering som baseras på streckprocenten på strykan som kanske ändras med någon, några procent sista timmen. Ska du byta spik då om streckprocenten ökar från 75 till 77? Det finns så oerhört många olika faktorer i en sån uträkning vilket innebär att ett ändrat ställningstagande utifrån en alltför detaljerad analys känns väldigt överdriven. Sen vet du heller inte HUR procenten är fördelade, på vilka typer av system, som du exempelvis kan se i travet. Däremot köper jag rakt av om det kommer fram fakta som ställer förutsättningarna shack matt, men hur ofta händer det sista timmen. Dessutom används ofta den information helt fel. Ett lag som saknar en viktig spelare, behöver inte alls bli svagare, ibland kan effekten bli tvärtom, vilket innebär att marknaden ofta reagerar alldeles för kraftigt i genomsnitt. Ska du då göra en värdering utifrån den reaktionen så är risken att du gör bort dig.

Allt spel innebär en risk och självklart spelar jag för chansen att vinna, förstår inte riktigt vart du vill komma med det? Skulle mitt system vara nåt slags ploj?

Har ingen förutbestämd gräns, gör en värdering när strecklistan "satt sig", en kollar jag upp sista infon som kommer. Håller med att det inte är lämpligt att spika alla stora om du jagar miljoner, precis så spelar jag annars, står över om jag inte ser ett värde i att fälla någon. När det är fet jackpot som nu är det inte fel att tänka annorlunda, 13 kommer överbetala oavsett utfall. Som omgången ser ut tror jag det kan bli bra utdelning även om de två stora vinner.

Spelar inte stryktips så ofta längre, förr i tiden varje vecka. Ligger dock kraftigt plus sista åren, men det beror främst på en större vinst och säger egentligen inget om mina skills, kan ha varit en ren tillfällighet. Har även var en missad straff i 89e ifrån 2-10 millar. Om den suttit hade jag då varit stryktipskung? Små marginaler och vi är sjukt duktiga på att övervärdera saker och dra snabba och felaktiga slutsatser.
Luvan14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat