Ämne: MLB 12/8
Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-12, 21:39   #6
Arch

Archs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6826

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

MIN @CLE
Kul att både Morneau och Choo startar idag efter långa skadeperioder, men de kommer att behöva ett antal matcher att komma igång. Masterson har inte vunnit mot Twins och Twins är 2-8 senaste 10. Inget på sidorna, men med tanke på lineups, pitchers succe mot resp lag och förhoppningsvis en bra ump, så kan jag tänka mig ta underspelet här. Sammanlagt är dagens starters 2-11 OU mot resp lag.

DET @BAL
Ugh båda pitchers är inget vidare. Gillar Penny mer, men bara på meriter, skulle inte vilja rygga nån av dem. Överspel låter logiskt, ska bara vänta in umpen.

TAM @NYY
Fint värde på Price eftersom denna är en jämn serie, men jag vill inte gå mot CC och Yanks hemma. Yankees 25-9 vLHP, Tampa 21-13. Price 3-2 mot Yanks. CC 9-6 mot Rays.
CC kommer från en dålig match senast, så han lär vrida upp det lite och han brukar få riktigt bra runsupport.

LAA @TOR
Ibland hatar jag books. Morrow är 4-5 med 5.95 ERA hemma (0-2 mot LAA), Santana kommer från 4 fantastiska matcher där han släppt 1 ER eller mindre på 7 IP eller mer (34 IP, 3 ER) och är +117 dog med public hårt på.
Grejen är att jag tänkte spela Morrow, men till motsatt odds, jag hoppades på Toronto som +125 dog, något som skulle vara normalt.
Nej, jag måste nog spela på Toronto här...oddset är inte klokt och public bortadog är nåt jag absolut inte gillar.

WAS @PHI
1.377 på Hamels är liiite dyrt trots att han har en ace, har ägt Nats och att Phillies spelar med en stark lineup. TT är nog det bättre valet (har inte kollat men 4-4.5 bör det ligga på).

SF @FLA
Båda pitchers är kapabla till mycket bra matcher, men båda lagen har inte spelat bra (3-7 senaste 10). Marlins har förlorat 7 raka och Hanley är på DL pga axeln.
Marlins lineup ser ganska svagt ut med bara Stanton som är ett stort hot, Cain bör kunna spela igenom hjärtat av lineupen utan stora problem.
Tycker, som lag, är Giants mycket starkare mentalt trots problem och oddset är ok som nästan pick. 55-45 kan jag definitivt leva med, Giants bör ta minst 6 av 10 här.

SD @CIN
Skulle kunna tänka mig ett spel på Padres, de har spelat bra (vunnit 6 av senaste 8) och Latos har pitchat bra.
Reds är ganska kalla senaste tiden och sällan gör många runs. Deras offense ska vara bättre, men just nu funkar det inte rätt bra. Arroyo har också varit seg, har bara haft 1 QS sen början av juli.

KC @CHW
Så arg på mig själv angående CWS att jag nästan kommer att inte spela. Jag vet inte varför jag inte var på dem igår och istället för att gå 3-1 och fint plus i serien så tror jag att jag kan tom ligga minus där. Anyway så har KC förlorat 4 raka och jag fejdar Wang (troligen).

CHC @ATL
Båda lagen har spelat bra, Braves har vunnit 6 av senaste 7, Cubs är 8-2 på senaste 10, men jag tar hellre en veteran till +odds än en rookie som 1.70 fav. Problemet är att Big Z har inte haft det lätt mot Braves, så pass nog.

COL @STL
Över om en ump med hög zon, annars pass.

PIT @MIL
Brewers har fullständigt dominerat Pirates senaste åren och det bör fortsätta med Greinke på kullen. Han är för bra för att inte vinna och Brewers är heta, är mycket starka hemma 41-15 och som sagt, 27-10 mot Pirats, 16-2 hemma, senaste par åren.
MIL + PHI i en dubbel låter intressant. Över har också dominerat denna serie.

TEX @OAK
Ser ganska fint ut med bra odds på CJ, men jag gillar A's här. Återigen surt att de är en ganska liten dog, men de spelar bra hemma och Rangers är inte ens .500 lag borta.
Public gillar Rangers, så det blir nog ett litet spel på A's.

NYM @ARI
Kennedy har varit riktigt bra hela året och Dee har börjat tappa lite. Mets har ett skadedrabbat lag och det har inte sett bra ut. Väntar på lineupen och troligen spel mot.

BOS @SEA
Även om jag gärna vill fejda Lackey, Mariners stora arena tillåter honom att vara dålig utan att straffa honom. Löjligt odds på honom, kanske RL, men inget jag gillar.

HOU @LAD
Visst har Astros en AA lineup, men Eovaldi har inte varit högre upp än AA innan han kom till Majors. Dodgers har förlorat 4 raka och har en dålig bullpen, men det spelar inget roll, Eovaldi som 1.67 fav är fejd av principskäl.

Puuh, var det allt...några av lineups har kommit in, men umps släpps tidigast en timme innan match start, så jag väntar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Savve (+7), mars (+5), saman (+1), Doctor (+1), Gervais (+1), Iamthelegion (+2), tallani (+3)

Senast redigerad av Arch den 2011-08-12 klockan 21:50.
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat