De som jag gillar:
Tigers @2.17 - Fister är inte dålig, trots att han knappt har några vinster i år (spelat i SEA). Han är väldigt lång, pitchar neråt, har avg FB som sjunker lite, har bra kontroll och ger upp få HRs (7 på 153 IP i år).
Masterson har varit väldigt bra i år (5 HR på 157 IP), framförallt mot righties, men lefties träffar honom fortfarande på .285 (4 av 5 HRs är till LHBs). Tigers lineup har 4 LHBs (blandad kvalite), två switch och 2 duktiga RHBs (Miggy (1.000+ OPS mot Masterson på 18 AB) och Peralta (.328 och 10 av 16 HRs mot RHPs i år)). Det är en lineup som ser ut att kunna rubba honom.
Lägger man till att denna är en viktig serie med Tigers 4 matcher framför Indians, att Indians egentligen har överpresterat i år och att deras bullpen har sett sämre ut, samt att man har gått 7-13 och 12-18 senaste matcherna när Tigers gick 12-8 och 17-13 så kan man se varför jag gillar oddset. Jag väntar mig faktiskt en större nedåt trend för Indians och kanske en L-streak.
Mets över 8 - Ganska neutral lina, troligen för att det är Mets stora arena, att Reyes och Murphy saknas pga skador, Beltran borta i en trejd, Padres har ett dåligt lag osv... Över handlar mer om att Padres har gjort 43 R på 4 senaste match och Mets 25 på senaste 3, dvs lite heta är dem och dessa är inga 'shut down' pitchers det handlar om. Ska kolla vinden först, vill inte ha nåt mycket in.
Ser ut som om det ska regna mycket i NYC, så troligen inget spel.
White Sox ML/över - JoJo är usel och Sox har vunnit 4 raka nu. Vill gärna fortsätta med på WSox och hoppas att få träffa tidigt på en 10-15 raka vinster, men Floyd har inte varit stabil. Tänker över som en liten 'säkring'
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|