Ämne: MLB 22/7
Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-22, 22:22   #8
JSQ

JSQs avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 2440
Standard

Ogiltigt spel-ID: 446060

Tycker mattläggarn förtjänar en liten slant här mot Maholm. Carpenter trivs väldigt bra mot Pirates med en lifetime ERA @ 2.09 mot dem och har 11 vinster och 2 förluster på 16 matcher mot dem. Maholm kommer till matchen med en liftime ERA @ 3.33 mot Cards och 4 vinster och 4 förluster. Han har dock haft det lite tuffare under de senare åren mot Cards då han är 1-1 med en ERA @ 4.8 de 5 senaste mot Cards. Båda spelarna har gjort bra säsonger än så länge och Maholm har gjort en lite bättre än vad man kunnat vänta sig och jag tror därför att han kommer att göra en lite sämre andra halva av säsongen. Sen får man ju inte glöma bort att Cardinals är ett, enligt mig i alla fall, bättre lag när det kommer till offensiven.

Ogiltigt spel-ID: 446056

Under de senaste åren när dessa två lag möter varandra brukar det bli väldigt snålt om runs, Under is 12-3-1 in the last 16 meetings. Phillies ställer Hamels på kullen som i sin förra matchen vart ordenligt ägd av Mets och släpte 7 ER på 4.1 innings. Det var 1 av de 2 matcherna som han har haft över 4 i ER under säsongens 20 starter och jag tror på en rejäl bouncback från honom inatt. Luebke har under säsongen endast startat 4 matcher men har fått hoppat in en del innings i andra matcher. Totalt sitter han på 63 IP med 2.57 i ERA, ska dock sägas att han inte mött allt för många lag med en lysande offensiv. Att sedan halva lineupen aldrig har stött på Luebke känns också bra då det kan ta 1 AB att få lite koll på honom. Jag tror att Phillies orkar med 3-4 runs medans Padres för nöja sig med 1-2 även om deras bats varit lite hetar under senaste matcherna.

Ogiltigt spel-ID: 446062

Behöver egentligen inte skriva något om denna då Maddmax tog upp det som var intressant men att få 1.885 på Jurrjens mot Arroyo tycker jag är riktig fint odds. Speciellt när Arroyo har en realtivt hög ERA mot Braves. På 14 matcher (6 W 3 L) har en en ERA @ 5.7 och ett BAA .318. Jurrjens har i och för sig inte heller några heta stats att skryta om mot CIN, 5 matcher (1W 3L) med en ERA @ 5.14 och BAA @ .274. Jämför man dock deras säsonger iår så är det som natt och dag. Arroyo har presterat mytcket sämre än vad de flesta trodde meden Jurrjens har gjort en riktigt bra säsong.

Ogiltigt spel-ID: 446061

Är inne på samma spår som Maddmax här men väljer att ta 1ST 5 pga att de båda startande pitcher har en tendens till att släppa en hel del runs under sina första innings. Cook tex har en ERA @ 6.86 under sinna tre första innings för att sedan falla ner till 1,995 under 4-5 inningen, sedan skjuter den dock i höjden under 6:e dom gångerna han får fortsätta pitcha så långt, 13.5 ERA. Hudson visar liknande tendesner då han sitter på en ERA @ 4.95 inning 1-2 sedan 1.8 under 3:e. Sedan stiger den igen under 4:e till 4.95 igen och sen ner till 1.42 igen.
JSQ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat