Datum: 2011-07-08
Tid: 02:10
Sport: Baseball
Land: USA
Liga: MLB
Match: Paul Konerko (White Sox) - Joe Mauer (Twins)
Period: ft
Spel: Paul Konerko (White Sox) ML
Insats: 1.00
Odds: 1.781
Bolag: PinnacleSports
Motivering:
Slanger in en rek pa en prop som jag tycker kanns intressant.
Paul Konerko ar White Sox basta offensiva spelare, iallafall om man ser till statistiken. Med .319 och 22 homeruns ser Konerko ut att kunna upprepa forra sasongens finfina prestation. Konerko gar upp till plattan mot Carl Pavano, en pitcher som han har haft bra resultat mot tidigare i sin karriar. Pa 32 AB har Konerko 11 hits, varav 3 HRs. Minnesotas bullpen har dessutom over 10 ERA under de senaste 10 inningsen (2.15+ WHIP).
Joe Mauer har efter skada nu kommit tillbaka i Twins lineup. Dock ar han inte i den form som gjorde honom till MVP 2009. For sasongen har han ett BA pa svaga .223 och har annu inte fatt in en HR. Han moter idag Phil Humber som har spelat mycket vasst de senaste matcherna. Detta blir det forsta motet mellan Mauer och Humber nagonsin och det lar ta nagot AB innan Mauer har grepp om kasten. Dessutom tar White Sox superheta bullpen vid nar Humber gar av.
Konerko ar helt klart hetare an Mauer och jag tycker Humber ser battre ut an Pavano. Oddset ar tillrackligt hogt, hade vi bara gatt pa statistik hade Pinnacle aldrig gett ut den har H2H. Mauer har kapacitet men innan vi sett den sa tycker jag att detta ar ett solklart spel, alla dagar i veckan.