MLB 7/7
En tidig match och en bra massa sena.
Jag har redan valt att spela RL pa Atlanta Braves i den tidiga. Tankte ge nagra tankar om varfor.
Braves har, trots ifragasatt offensiv, vunnit 8 av de 10 senaste matcherna. Just pa den offensiva biten gav man svar pa tal igar med 9-1 mot Rockies. Aaron Cook holl i 5 innings och Braves BA for matchen var .389. Faktum ar att man vunnit samtliga tre matcher mot Rockies i denna serien med 2 runs eller fler.
Tim Hudson gillar att spela under dagen, inte bara denna sasongen, och de senaste veckorna har han antligen borjat fa betalt for det fina och jamna spel han visar upp. Under de tre senaste matcherna ar han 2-0 (2-1) med 1.35 ERA. Hudson backas upp av en av ligans basta och jamnaste bullpens.
Mot honom staller Colorado fram Juan Nicasio. Nicasio gjorde en fantastisk insats senast mot KC men har innan dess inte imponerat. Under tre bortastarter i ar har han 7.47 ERA och att spela borta i Atlanta for forsta gangen brukar vara valdigt tufft. Nicasio kastade 111 pitches forra matchen och lar inte ha det taket idag (antagligen runt 90) och Rockies bullpen har sett skakig ut (och spelade dessutom 4 innings igar).
Braves offensiv ar aldrig latt att forutse, men de spelare som har haft problem mot slutet (Uggla, Heyward) bor kunna straffa en nykomling som Nicasio. Rockies offensiv ar ocksa ett fragetecken. Todd Helton lar vila idag, Carlos Gonzalez ar doubtful (han har tydligen gjort BP men ar fortfarande inte saker) och Troy ar ocksa osaker.
Hemmaplan i Georgia brukar betyda en sak och jag tror att Braves offensiv kommer fortsatta gardagens bombardemang, om inte tidigt sa forr eller senare. Vagar mig pa RL har.
-----
Vad tror ni andra om dagens/nattens omgang?