Fotboll 4 juli
Följande singlar spelas i finska Veikkausliiga:
FC Haka-FF Jaro fler än 2.5 mål 1.75@NordicBet
Papa Niang gör mål för FF Jaro 2.65@Unibet
Akseli Pelvas gör mål för HJK 2.15@Unibet
FC Haka och FF Jaro har mest utmärkt sig genom att släppa in mål så här långt då lagen har släppt in näst flest respektive tredje flest mål i ligan. Det kan ju tala både för och emot mitt överspel. Skakigt försvarsspel är ju bra för spelet men få gjorda mål framåt talar ju emot detsamma. Senast vann emellertid FC Haka borta mot TPS Åbo med 2-1 medan FF Jaro krossade svaga RoPS med hela 8-2 (!) på hemmaplan. Jag hoppas därmed både på mål bakåt och framåt. Den här säsongens möte lagen emellan slutade med bortaseger för FC Haka med 2-1. Förra säsongen vann lagen sina hemmamatcher med 4-3 (FC Haka) respektive 5-0 (FF Jaro). Jag hoppas att trenden med fler än 2.5 mål håller i sig. Det finns inget nytt gällande skador/avstängningar jämfört med senaste ligaomgången att rapportera om.
Senegalesiske Papa Niang (12/9 ligamål) gjorde tre av lagets mål senast mot RoPS. Målformen hos honom är god med mål, fem stycken, i de tre senaste ligamatcherna. Papa Niang är också FF Jaros förste straffläggare vilket också är positivt när det gäller spelet. Jag tror att ligaledarna HJK kan få en tuff match idag borta mot KuPS. Jag hoppas ändå att Akseli Pelvas (10/5 ligamål) kan göra åtminstone ett mål. Pelvas och Teemu Pukki (10/8 ligamål) kämpar om en av platserna i anfallet jämte givne Berat Sadik (13/5 ligamål). Så här långt har Pelvas fått starta i de flesta bortamatcherna och så är fallet även idag. Fyra av Pelvas fem ligamål har kommit till på just bortaplan. Jag hoppas på repris idag.
Sex av FC Hakas tio senate ligamatcher har gått över 2.5 mål och fem av FF Jaros sex senaste ligamatcher har gått över 3.5 mål så den första singeln spelas med ganska hög insats medan de andra två singlarna spelas med måttliga insatser. Spelstopp 17.30.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av soulman den 2011-07-04 klockan 16:25.
|