Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-02, 00:28   #13
Wagner

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jempa Visa inlägg
Känns dumt att citera hela iCash's inlägg angående hyperinflationen som håller på att ske. Kan ranta runt hur länge som helst på detta ämne då det är väl en av de få saker jag läser om på sommarjobbet to kill some time.

I alla fall, kan jag säga såhär. Att investera i USD idag är ungefär det mest osäkra man kan göra, som alla har varit inne på. Det man ska göra, som var lite min poäng med detta inlägg är att investera i guld och silver om man är osäker på hur ens ekonomi kommer att utspela sig, då dessa klarar av de flesta finanskriser bättre än andra. Och när det kommer till USA så menar man inte att man ska investera i GLD eller SLV (eller vad de nu heter) utan man ska fan i mig ha en 14 kilos guldkätting under sängen för att kunna sova ordentligt.
Om du ändå ska ha guldet under sängen skulle jag rekommendera tackor. Dumt att betala dyrt för bearbetat guld när det är skrotpriset som gäller vid försäljning.

Så var det valuta. Billigast blir att handla med valutaderivat. Men då krävs det nog ganska stora volymer för att inte avgifterna ska äta upp eventuell vinst. Tänkte någon köpa en bunt $ på Forex så krävs det att kursen rör sig dryga 9 % för att gå plus minus noll. Åt rätt håll dessutom.

Själv sålde jag min guldkätting (ingen 14 kilos dock..) till Guldcentralen och gjorde en vinst på dryga 52 %. På köpet fick jag slita på kedjan några år. Men det här var inget som var planerat från start utan ren tur. Tror jag gav 109 spänn grammet och lite har ju hänt sen dess.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+10), eddieh (+2)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat