En period då jag var ung och fattig gick jag på socialen. Men klimatet hårdnade och till slut var man tvungen att skaffa anställning. Fick bli 2 timmar på morgonen med tidningsutdelning så soc fick ju skjuta till det mesta ändå. Men kärringen blev nöjd för det lilla och så var det bara en liten detalj kvar..
Ta med dig anställningsbeviset nästa gång vi ses sa haggan när man trodde allt var klappat och klart. Problemet var att jag redan jobbat med tidningarna ett år och
glömt 
berätta om mitt lilla extraknäck. Ja det var bara att knalla upp på LundeQ och köpa ett anställningsbevis, dom har alla möjliga blanketter. Sen fyllde man i allt prydligt och snyggt, hade ju det äkta som mall. Det enda som skiljde var anställningsdatumet.
Sen var det bara att visa upp papperet, tror hon tog en kopia också och be en bön för att ingen skulle ringa tidningen och kolla. Men det skedde aldrig och det hade jag inte räknat med heller då allt var proffsigt utfört i all sin enkelhet. Det hade blivit knepigt att bli synad då man gått all-in på bluffen. Någon plan B hade jag inte.
Brottsrubriceringen hade väl landat på brukandet av falsk urkund. Samt troligen bedrägeri för dom extra pengarna jag förskansat mig innan. Allt är dock preskriberat sen 20-25 år så hoppas inte på några tipspengar.
..Ja just det, höll på att glömma varför jag börja skriva. Ska du mygla och behöver ett anställningsbevis så satsa på bokhandeln. Komma med ett dokument nedladdat från datorn lär inte funka då dom äkta brukar ha vattenstämpel och det tror jag inte skrivaren klarar av.