Ett par tidiga matcher med start 18:30, samt Yankees dubbleheader mot Reds.
På tal om Yankees, ingen Tex, ARod, Martin är inte catcher i match 1. Posada spelar 1B
YANKEES (GAME 1)
1. Brett Gardner (L) LF
2. Curtis Granderson (L) CF
3. Nick Swisher (S) RF
4. Robinson Cano (L) 2B
5. Jorge Posada (S) 1B
6. Eduardo Nunez ® SS
7. Ramiro Pena (S) 3B
8. Francisco Cervelli ® C
9. Freddy Garcia ® P
Första 4 är bra, men resten av vägen ser rätt så segt ut med tanke på att det är Yankees.
Tycker att Reds är fav med rätta, med tanke på att gamle Garcia lutar åt flyball håll, men är inte nöjd med att backa Leake till 1.86
BAL @PIT
Kommentatorerna sa igår samma saker som jag skrev om Baltimore och det var ju bara Guthrie som hade en dålig dag. Jag skulle kunna tänka mig återigen ett spel på O's, men problemet ligger i umpen bakom plattan, som kan bli hård mot sinkerballers som Britton. Dock har Pelfrey klarat sig bra senaste matchen, så han kanske släpper lite...
Pirates gjorde 9 runs på 15 hits igår, men ingen HR (2 i matchen gjordes av Hardy och Jones resp), vilket händer när man inte har sluggers. Eftersom Britton är en groundballer är det väldigt lätt hänt att soft-hitting Pirates slår i ett antal double plays under matchen.
Värt att notera att McD gick bara 4.2 innings, så bullpen har dragit på sig ännu mer arbete och är i ett utsatt läge denna match.
Jag funderar på att krydda med RL pga bullpen problem i slutet av matchen eller att "säkra" med överspel om umpen känner sig på dåligt humör idag.