Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-29, 14:44   #6
soulman

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 5947
Standard

Följande singlar spelas i danska Superligaen:

FC Köpenhamn-AaB Aalborg 1 1.73@Ladbrokes
Dame N'Doye gör mål för FC Köpenhamn 2.35@Unibet

FCK ska firas av hemma på Parken och jag tror laget vill avsluta snyggt inför en stor publik på Parken. Det är också sista matchen för Solbakken, Grönkjaer, Wendt, Pospech och Antonsson. 0-3 borta senast mot OB blir ytterligare tändvätska då FCK inte vill förlora två raka matcher och absolut inte vid den festliga säsongsavslutningen. AaB har inte riktigt säkrat kontraktet med en match kvar men det krävs mycket oflyt om man ska ramla ur Superligaen. Mot FCK en sådan här dag tror jag att laget kammar noll. FCK har vunnit fyra av de fem senaste matcherna mot AaB på Parken och det är också något som talar för spelet. FCK:s startelva ser stark ut: Wiland; Pospech, Zanka Jörgensen, Antonsson, Wendt; Claudemir, Kvist, Kristensen, Grönkjaer; Santin, N'Doye.

Jag spelar dessutom en peng på överlägsne skytteligaledaren Dame N'Doye (30/25 ligamål) som målgörare. Vidare blir det nog en liten summa på överspelet, fler än 3.5 mål, då det luktar anfallsfotboll om den här matchen. FCK har som sagt varit klara mästare sedan en tid och det har inte minst synts på antalet insläppta mål. Jag hoppas att de åtminstone gör fler än de släpper in i eftermiddag. De två föregående säsongerna har FCK också varit klara ligavinnare inför den sista hemmamatchen på Parken och då har det blivit 3-1 (SönderjyskE) och 3-3 (Randers). Jag hoppas på något liknande idag men då också att FCK avgår med segern.

1:an spelas med ganska hög insats medan N'Doye spelas med en måttlig peng. Spelstopp 16.00.

Senast redigerad av soulman den 2011-05-29 klockan 15:00.
soulman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat