Har inte direkt hunnit testa något av det jag nämnt tidigare i tråden, men har lirat en del tennis på sistone och tycker att som tidigare nämnt av andra att Tennis är en väldigt trade-vänlig sport.
Jag registrerade alla (nästan) poängrörelser i kvällens match mellan Nadal - Djokovic för att hitta samband och försöka se när marknaden överreagerar/läge för att tredja.
Samtliga odds är från Bet365.
Nadal startodds: 1.44x
Djokovic startodds: 2.75x
Några intressanta situationer listade nedan som jag är mycket tacksam för synpunkter kring.
3-4 gem, 0*-15, odds på Nadal 1.61 när han tappar första poäng när han servar
3-4 gem, 15*-30, odds på Nadal 1.72 när han tappar poäng vid serve vid ställning 15-15
Om vi tittar på 15*-30 situationen har vi ett odds på 1.72 mot startodds 1.44, dvs. närmare 64% högre vinst i en situationen där Nadal i snitt skall vinna 70% av sina servepoäng och fortfarande rent statistiskt sett är favorit att vinna sin serve. Även om han lyckas torska gem, har han en chans att bryta tillbaka. Även om han torskar första set kan han vinna nästkommande två.
Den tidigare situationen med 1.61 i odds har en vinst på 42% högre än vid odds 1.44 och är nästan intressantare med tanke på mindre risk att förlora eget serve-game. Jag har massvis med liknande situationer från enbart denna match, och det känns ju som att man kan sätta i system att hitta dessa situationer och betta utan tanke att trejda ut, bara med syfte att få ett mycket bättre startodds där den ökade risken inte är motiverad.
En annan intressant aspekt som jag har noterat i dom flesta tennismatcherna man sett på senare tid händer det väldigt ofta att när brytning sker, kommer det ofta en till eller flera i rad direkt efteråt såvida brytning ej ledde till avslutat set. Exempel från kvällens match bara:
Set 1:
*3-4, Djoko bryter (första brytning i aktuellt set har skett, nu satsar man på brytning i nästa gem)
3-5*, Nadal bryter
4*-5, Djoko bryter till 4-6 och set avslutat
Set 2:
0*-1, Djoko bryter (första brytning i aktuellt set har skett, nu satsar man på brytning i nästa gem)
0-2*, Nadal bryter tillbaka till 1-2
1*-2, Nadal håller serve (förlorat bet)
I kvällens fall 3/4 vinster vid spel på brytning vid odds på ca 3.5-3.75x. Psykologiskt eller inbillar jag mig?
Ser fram emot era synpunkter.
Tack på förhand!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|