Datum: 2011-04-17
Tid: 03:05
Sport: Baseball
Land: USA
Liga: MLB
Match: Oakland Athletics - Detroit Tigers
Period: ft
Spel: Över 6.5
Insats: 1.00
Odds: 2.050
Bolag: 5Dimes
Motivering:
Tva lag som inte direkt ar kanda for sin offensiva kraft, sarskilt inte Oakland. Men linan ar satt minst en halv run for lagt och oddset lockar aven det. Tigers ar 7-6-1 i O/U med 6-2 pa bortaplan. Athletics ar 6-7-1 med 3-1-1 pa hemmaplan. Linorna har visserligen varit ganska laga men County Coliseum ar pa inget satt en pitchers-park.
For Detroit startar
Justin Verlander (1-1, 3.13 ERA). Verlander ar en mycket kompetent pitcher som jag tycker om men han trivs betydligt battre i Detroit an borta. Senast slappte han bara 2 ER mot Rangers och holl hela nio innings. Detta tror jag dock inte kommer handa igen, framst p.g.a. det inte ar bra for en pitcher att gora tre langa outings irad sa har tidigt pa sasongen, det ar en strategi som nastan alla coacher gor (diskussionen var igang senast med JJ's no-hitter flirt). Tva av Verlanders tre starter har gatt over 6.5 runs. Bakom honom finns en bullpen som inte alls har varit pa tarna och har de senaste 19 IP slappt 6.16 ERA.
Athletics skickar fram leftien
Dallas Braden (0-1, 4.15 ERA) for att stoppa Tigers. Braden har sina stunder da han fullkomligt briljerar men an salange har vi inte sett det den har sasongen. Det blev en QS senast mot White Sox men han fick mycket hjalp av infield och Detroit raknar jag som snappet battre offensivt. Oaklands bullpen har 4.08 ERA for sasongen.
Sista matchen i serien och A's vill med all sakerhet inte bli swept. Braden till trots, men de maste producera framat. Jag tror och hoppas att Verlander inte kommer stanna inne lange och aven om han gor det har han problem med vissa spelare i A's lineup (sarskilt Coco Crisp). Dagens ump ger garna strikes men bada lagen brukar kunna forsvara plattan ganska bra (d v s inte manga swinging) och dessutom ar vaderrapporterna just nu att det blaser friskt ut fran home.
Linor pa 6.5 ar i mina ogon reserverade for de allra basta och Detroit har definitivt kapaciteten att gora 7 runs sjalva (det blev 8 igar). Ordonez lar missa dagens match men med ett BA pa .208 hjalper det nog over mer an det stjalper.