Efter att ha läst lite i den här tråden har jag kollat igenom min statistik på expekt. Blivit en hel del räknande, singlar och parlays. Statistiken omfattar från april 2010 till idag mars 2011 och värt att notera efter fotbollsVM så spelade jag inget, fram till november. Så här är en liten redovisning av det.
Totalt antal kuponger spelade: 131
Parlays: 94
Singlar: 37
Mina parlays-kuponger bestod minst av 2 odds, som mest kanske 9 matcher.
Antal vinstkuponger(parlay): 0
Antal vinstkuponger(singel): 25
Av dessa vinstkuponger bestod 21 st av liveodds(livebetting).
Det ska väl betyda att jag har 19 i procentvinst? (25/131)*100=19%
Och det är den senaste månaden(mars) som jag kommit igång med mitt livbettande och singlar. Ska man räkna mars-månad, har jag spelat 23 singlar och haft rätt 17 ggr.
(17/23)*100=73.9%, rätt hygglig utveckling.
Totalt(singlar och parlays) hade jag tippat på 437 matcher, vissa spel hade jag spelar på flera kuponger.
Av dessa 437 matcher, hade jag prickat rätt på 170 st och prickat fel på 267 st.
(170/437)*100=38.9% rätt i mina utsagor.
Surt är det när man prickat 3,4,5,6 rätt och missar ut på 1 eller 2. Men det är trots allt den risken man tar om man spelar parlays.
Avslutningsvis känner jag att den här tråden gav en mycket insikt. Kommer jag sluta spela parlays? Nä. Kommer jag dra ner på det? Absolut. Ska hålla mig till parlays som omfattar max 2-3 matcher och se hur det utvecklar sig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|