2011-02-26 Cedevita - Zagreb CO (Adriatic)
Datum: 2011-02-26
Tid: 17:30
Sport: Basket
Land: Europa
Liga: Adriatic
Match: Cedevita - Zagreb CO
Spel: Zagreb CO ML
Insats: 7.50
Odds: 2.500
Bolag: bet365
Motivering:
Omgångens bästa lir enligt mig och kanske mitt enda, får se har fullt upp imorgon.
---
För högt odds då detta är mer en 50/50 match och ser även att Pinny ligger på 2.39 just nu, troligtvis sjunker denna innan matchstart så var ute i god tid, allt över 2.15 är bra.
Kroatiens 2 starkaste klubbar möts i Adriatic League. Cedevita kommer till denna matchen med 11 vinster och 10 förluster medan Zagreb har 12 vinster och 9 förluster. Detta är en match mellan två lag som slåss om final 4 platserna.
Cedevita säkrade avancemang i EuroCup i veckan och stämningen inom laget bör således vara bra men det ska inte spela så stor roll eftersom man kommer till denna matchen utan lagets givna center och näst bästa poänggörare (17.5 PPG 5.4 RPG), C. Edwards. Centerpositionen i Cedevita utan Edwards är i mitt tycke katastrofal eftersom T. Plaisted lämnat, nyförvärvet Ziziz från franska Asvel ska skriva på kontraktet först på måndag så enda alternativet är Kastropil som inte ens skulle briljera i den svaga kroatiska A1 ligan.
Zagreb å andra sidan är starkast just på denna position med spelare som Zoric, Kasun och Heytvelt dessutom bärs laget fram av utomordentliga skyttar som tex Rancic, Simon, Renfroe och Mulaomerovic. Man har även ett starkt försvar som består av Masic och Babic.
Cedevita är inget dåligt lag men med tanke på att Zagreb har bättre tränare, djupare bänk och spelar bättre försvar så bör man vinna här även om det blir tight. Förra mötet, med Zagreb som hemmalag, vann just ZG med 83 - 74 och då spelade inte Kasun och Heytvelt samtidigt som just Edwards (som inte spelar imorgon) gjorde 14 poäng i den matchen.
Det enda scenariot som talar för Cedevita vinst är om man har en fenomenal natt där laget lyckats sätta alla sina skott som man gjorde mot tex Gran Canaria borta i EuroCup (satte 18 treor!).
|