Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-11, 06:31   #80
rovfisken666
Banned

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

2011-02-11 Kaisa Mäkäräinen - Svetlana Sleptsova (World Cup)

Datum: 2011-02-11
Tid: 17:30
Sport: Skidskytte
Land: Annat
Liga: World Cup
Match: Kaisa Mäkäräinen - Svetlana Sleptsova

Spel: Kaisa Mäkäräinen H2H
Insats: 10/10
Odds: 1.75
Bolag: Nordicbet

Motivering:
Här kommer dagens smällkaramell till er som är tidiga på den här reken.

Skidskyttet i dag för damer över 7.5km vilket innebär sprint och en liggande samt en stående skjutning.

Vi börjar med lite basfakta!

Kaisa Mäkäräinen ligger på andra plats i den totala världscupen medan Sleptsova ligger på plats nummer 14. I sprintcupen leder Mäkäräinen medan Sleptsvova ligger på plats 22. Nu är detta inte direkt avgörande för resultatet i en enskild tävling men i samtliga sprintar den här säsongen så har Mäkäräinen varit före Sleptsova i mål. Rent formmässigt är det väl tveksam form på finskan även om jag tyckte hon hade bra tryck under skidorna senaste veckan i Presque Isle.

Normalt kan finskan också dra på sig en eller två bom fler än Sleptsova över sprint även om det inte finns några garantier. Ser vi till banan så tror jag damerna har samma tunga stigning som herrarna har i början vilket gynnar starka skidlöpare, där jag anser att Mäkäräinen är ett par klasser bättre och det visar sig också på samtliga sprinttävlingar den här säsongen.

Dessvärre strular mitt konto hos Nordicbet där detta jubelodds finns till hela 1.75 på Mäkäräinen. Det borde stå i närheten av 1.40 enligt mig. Så utan att själv kunna smaka på fågeln får ni äta den själva. Som en jämförelse har ett annat bolag t ex Mäkäräinen före Dorin till 1.50 och sedan har de även Dorin före Sleptsova till 1.75. Så nu är det bara in på Nordicbet och äta av kakan så länge den finns kvar. Överodds som måste synas med hög insats. 5/5.

I senaste sprinttävlingen var Mäkäräinen dock endast ett par sekunder före Sleptsova men med en bom mer. Sen i jaktstarten så körde Mäkäräinen kanon i spåret men sköt bort sig på sista stående och drog fem bom enbart där, totalt sju mot Sleptsovas sex men slog henne med 48 sekunder. Dock skilde det så enormt mycket på vilken tid som spenderades på skjutvallen då, så att dra alla växlar här känns fel. Jag hittar dessvärre inte de exakta åktiderna senast.

Det negativa är att i övriga tävlingar såsom distans och masstart så har Sleptsova ett rätt jämnt resultat med Mäkäräinen men det är ju lite olika regler och förutsättningar.

Mäkäräinen vill så klart slåss om den totala världscupen och hon bör inte se detta som något inför VM-lopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5), Savve (+4)
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng