Citat:
"It just shows there's a lot of politics in it, man," Aldridge said of Stern's choice. "It's not about leading your team to victories or about making your team better, it's about stats.
"First of all, I have nothing against Kevin Love, he is a really good player," Aldridge said. "But I thought All-Star was about making your team better, making your record better. Keeping your team in the right direction. That's the way it has always been in the past. But now I know: It's about stats, not record."
http://www.oregonlive.com/blazers/in...87_pacers.html
|
(betsson)
Cleveland Cavaliers - Portland Trail Blazers Player
Total Points + Rebounds: LaMarcus Aldridge Over 34.5 Points + Rebounds @1.85 2u
Inte bara är Cavs en av de sämsta i försvaret, men Camby (rbds) saknas fortfarande och Wes Matthew är tveksam med en skadad fotled bla. Han såg inte bra ut mot Pacers och där har man 15-20 FGA, och även om han spelar kan han skjuta/driva mindre, vilket göra att LMA får extra FGA och chanser för rbds och han vill nog visa Stern ett och annat.
Funderar på Cavs +6.5. Jag är klar med att cappa matchen, men jag vet inte om jag kan tvinga mig på ett lag som spelar så skitigt för så länge. Det är ganska stor spread med tanke på att de matchar ganska ok, att Blazers försvar har varit seg senaste tiden, att Cavs kan hamna i historieböckerna med "förlorat flest matcher i rad" och med tanke på att Aldridge kan ta på sig att göra många poäng och då gynnas spreaden för Blazers blir en-dimensionella
Edit: missade att skriva att LMA blev inte vald till All-Star, om det nu inte framkommer av texten