Ämne: Fotboll 2/2
Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-02, 09:12   #13
STG

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 21
Standard

Hej!

Ny här på Sharps. Har tidigare bara surfat runt på nätet för lite hjälp med svåra bettingdagar, men i övrigt har jag skött mina tips själv och hållt dom för mig själv. Kul att ta del av och dela med sig till andra av roliga matcher!

Gårdagen var riktigt tung då jag för ovanlighetens skull provade på en femling. Hade en riktigt bra känsla och spelade att samtliga 4 PL matcher skulle bli över 2,5 mål samt att Cardiff skulle segra över Reading. Det sista spelet var det som sprack, vilket var lite surt. Hade blivit en fin vinst på cirka 13,000:-

Men men, nya tag idag!

Jag har tagit fram följande matcher som jag givetvis ska sålla bort tills det är cirka 2-3 spel kvar.

- Blackpool - West ham: Ö 2,5 till 1,61

Blackpool är ett målglatt lag, West Ham likaså. Tror på Blackpool seger, men säkrar med över 2,5 mål. Tror på 2-1 slutresultat.

- Real Madrid - Sevilla: Ö 2,5 till 1,55

Real Madrid vann på bortaplan med 1-0 vilket betyder att Sevilla inte har något att förlora, utan måste gå för fullt. Upplagt för många mål. 2-2?

- Almeria - Barcelona: Ö 2,5 till 1,45 / Barcelona -1,5 till 2,05

Almeria är ett lag som tenderar att lägga, framförallt mot Barcelona (8-0, 5-0) Almeria har givetvis ingen chans att hämta ikapp underläget och därför känns matchen ganska svår. De vill såklart gärna slå Barca, men finns motivationen där? Barcelona däremot kan alltid mönstra ett bra lag, även med B-laget. Barcelona -1,5 känns väldigt lockande till 2,05. Inte ofta man får det på Barcelona.

- Liverpool - Stoke: Liverpool HT/FT till 2,65 eller rakat ettan på Liverpool 1,61

Tror och hoppas Liverpool får en liten nytändning nu i och med Suarez och Caroll (som dock inte är spelklar) Tror det behövdes en uppfräschning i det här laget och tror det kommer reflekteras idag när de tar emot ett bortasvagt Stoke.

- Palermo - Juventus: 1an till 2,25

Palermo har överraskat positivt hittills i ligan och är hemmastarka. Juventus är och andra sidan helt ur form, men kan vid en bra dag ändå skaka Palermo.

- Chievo - Napoli: 2an till 2,45

Napoli går oerhört starkt och imponerade med 4-0 vinst mot Sampdoria senast. Chievo har haft det lite tungt på sistone och här tror jag att Napoli tar hem matchen till slut. 1-2?

Blackburn - Tottenham: 2DNB till 1,65

Tottenham måste börja vinna för att haka på i toppen och kämpa om CL platserna. Blackburn är dock inga man springer över på bortaplan och nu saknas dessutom G.bale. Men 1,65 DNB spelas.

Bolton - Wolverhampton: 1an till 1,85

Ingen större motivering här, bara en känsla.

Vad tycker ni om följande förslag? Ska plocka ut 2, max 3 matcher.

// STG
STG är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat