Citat:
Ursprungligen postat av kisumu
[...]
Jag vill gå så långt som att det är en nackdel att vara sportintresserad om man sysslar med spel. Varför? Jo då kommer känslor in, magkänsla irrelevanta fakta etc. Strikt hanterande av bankrullen och leta värdeodds annars är du en guldtorsk hos spelbolagen.
|
Jag måste hävda motsatsen. För att kunna värdera odds så måste du ha kunskaper om det du spelar på. Annars så är det inte betting utan enbart trading man sysslar med och där anser jag att kunskaperna behöver vara klart lägre även om viss kunskap är att föredra då det gäller att "veta" hur marknaden ska röra sig.
Med magkänsla menar vi inte att jag håller på Newcastle, därför spelar jag dessa till 5.00 i odds borta mot Man U utan snarare om att känslan säger att Sunderland kommer att ta minst en poäng mot Chelsea i kväll och där anser jag att 5.50 på seger känns bra. Visst vinner de var femte match de spelar så som förutsättningarna är nu. Det är min magkänsla. Alltså är magkänslan inget som kan stå ensamt utan de andra kunskaperna, men det går att komma en bit på vägen utan de övriga kunskaperna, men antagligen inte för att bli en vinnande spelare.
De flesta spelarna tänker.. Real Madrid är bra, de vinner mot Osasuna, därför spelar jag dem, är oddset 1.25 eller 1.5 struntar de i, de letar efter en trippel istället om oddset är för lågt. Där handlar det inte om något annat än att de tror att Real ska vinna. Ja, det tror vi alla men det betyder inte att det finns spelvärde där. Hoppas du fårstår skillnaden i hur jag menar