Citat:
Ursprungligen postat av kisumu
Jag tillhör själv "wagner" generationen och har spelat under 35 års tid.
Det tog mig 33 år att förstå att spel handlar om matematik dv s värde i odds.
Själv trodde jag att ett genuint sportintresse var ett "måste" och satt under många år och smög fram resultaten via text tv 377 (Wagner vet vad jag menar).
Vann jag några pengar. Svar nej åren gick med ständiga förluster. För några år sedan lärde jag mig trada via Betfair och tack vare dessa kunskaper kan jag äntligen säga att jag går med ett blygsamt plus även vad det gäller spel.
Magkänsla..sportintresse...hm dina motståndare bettingbolagen har anställda som får betalt för att sätta odds som gör att spelbolagen går med vinst (annars får dem sparken. Visst finns det ett fåtal som klarar av att slå dessa yrkesmän(hatten av för dem) men det stora flertalet av oss klarar inte det.
Jag vill gå så långt som att det är en nackdel att vara sportintresserad om man sysslar med spel. Varför? Jo då kommer känslor in, magkänsla irrelevanta fakta etc. Strikt hanterande av bankrullen och leta värdeodds annars är du en guldtorsk hos spelbolagen.
|
Men för att kunna värdera oddsen så måste du ha en form av kunskap säger inte att du måste kunna rabla varenda PL-Startelva för att bli en vinnande spelare, men om du inte har några kunskaper så har du inget att att relatera oddsen till.